Danmarks første højhastighedsjernbanestrækning mellem Ringsted og København blev indviet i maj 2019. Der er tale om en dobbeltsporet, elektrificeret jernbane, der er bygget til, at togene kan køre med hastigheder på op til 250 km/t og dermed sikre kortere rejsetider og mere togtrafik mellem landsdelene. Som en del af anlægsarbejdet blev der opført mange nye broer langs banestrækningen. Aarsleff A/S har bl.a. ved S-togstation Vigerslev Allé opført en af de sidste broer, der indgår i linjeføringen af den nye højhastighedsjernbane.

PASCHAL leverede en totalløsning til projektet, der både omfatter forskalling, understøtning, sikringsudstyr og trappetårne samt omfattende beregninger på xxx.

Udfordringer:

Da store bro blev støbt hen over en bygning, der sikrer strøm til S-togs nettet, krævede det særdeles god planlægning af arbejdet samtidig med at det skulle sikres, at S-togstrafikken blev påvirket mindst muligt.

Kunde: Aarsleff A/S